Nyheder

Patienter skal tages i hånden fra start til slut

14. juli 2016 12:40


Patienter skal tages i hånd fra start til slut

De bedste sundhed professionelle skal vise venlighed og fokusere på tillid. Sådan lyder den oversatte titel fra en tidligere Huffington Post artikel, skrevet af David Haslam, som er bestyrelsesformand i NICE (the National Institute for Health and Care Excellence)

NICE (et passende ord for artiklen hvad artiklen prøver at forstærke), selvom NICE i virkeligheden ikke er en institution kendt for velgørenhed eller ”do-good”, men snarere er organisations opgave at vurdere omkostningseffektiviteten og gavn af medicinske innovationer - lægemidler, udstyr, procedurer, og processer.

I sin pjece, skriver Haslam, at venlighed og tillid går hånd i hånd med "pleje, fællesskab og venskab." Disse faktorer har en dybtgående indvirkning på sundhedsmæssige resultater, mener Haslam.

Her i Danmark, har vi lært, ikke bare gennem intuition, men også forbrugerundersøgelser, at tillid driver engagement for sundhed, og venlighed understøtter tilliden til behandleren.

Godt design kan være et stærkt udgangspunkt for at sætte fokus på venlighed og forstærke tillid. Klinikker.dk er opbygget efter en rent design, som faciliterer en faglig profil samt giver muligheden for at patienter kan finde den fornødne information de skal bruge for at vælge den rette behandler.

Da klinikker.dks nye design skulle udarbejdes, havde vi specielt fokus på en undersøgelse udarbejdet af Danske Fysioterapeuter, samt data fra patienter på Klinikker.dk.

Klinikker.dk har fokuseret en stor del af designet på tillid, som er en af de største faktorer når en patient skal finde en behandler. “Bekymrer den her behandler sig om mine behov, eller er jeg et nummer i rækken”. Derfor er det også muligt for behandlere at få anbefalinger og feedback fra tidligere patienter, så fremtidige patienter føler sig trygge og samtidig bliver behandleren opmærksom på områder, hvor de kan blive bedre.

Et andet firma, der har fokuseret på en varmt, venligt og tillidsfuldt design er One Medical. De har fornyligt re-designet deres brand ved at ændre navn fra Catholic Healthcare West til One Medical og samtidig ændret deres slogan til “Find a doctor who cares about you”.

Et godt budskab handler ikke kun om behandlinger og ydelser; men handler om oplevelsen man giver, fra patienten søger efter din klinik til behandlingsforløb og efterevaluering.

At Klinikker.dk giver mulighed for et godt søgeværktøj, og at klinikken videregiver god information samtidig med at patienten har mulighed for at give feedback, faciliterer i bund og grund essensen, af at tage hånd om patienten fra start til slut.

Haslams undersøgelse skal ikke kun relateres til sundhedsprofessionelle I Stor Britannien eller USA, men kan også relateres til sundhedsprofessionelle i Danmark.

Kommentarer

Du skal have en profil for at kunne kommentere.

Opret dig her eller login hvis du allerede er oprettet.


Ingen kommentarer endnu